Помічник Парубія – поза конкурсом!

Державну службу мають нести кращі серед кращих, переможці чесного конкурсного відбору. Здавалося б, в усьому світі це аксіома. Однак спікер Андрій Парубій сформував без конкурсу власну “команду фахівців” за принципом особистої лояльності, яку всіма правдами і неправдами протягує на керівні позиції в парламентському апараті. Конкурси, звичайно, все ще проводяться для видимості, але у їх прозорість і об’єктивність вже ніхто не вірить.

Рік тому, відкриваючи виставку до 100-річчя державної служби України, Голова Верховної Ради України Андрій Парубій наголосив: «Я вважаю, що в нинішній каденції ми зробили просто революційні кроки, які дають можливість до прозорого конкурсу, коли громадяни України, хто має знання і вміння, могли б прийти на державну службу, і щоб державна служба була честю для кожної людини і високим званням для кожного українця».

Здавалося б, правильні слова. Однак на практиці при формуванні Апарату Верховної Ради України накази керівництва брутально руйнують всяку прозорість та порушують чіткі вимоги законодавства.

Верховна Рада України наповнилася чутками про лобіювання Головою Верховної Ради України свого помічника Максима Хлапука на керівну посаду в Апараті.

Питання в тому, чи переважать політичні забаганки силу закону та нову корпоративну культуру державної служби.

Справа навіть не в особі Хлапука, йдеться про те, чи здатен Парламент забезпечити незворотність реформи. Чи зустрінуть адекватну реакцію професійного середовища державних службовців недоброчесні вчинки та тиск керівництва.

Сьогодні посада заступника керівника секретаріату Голови Верховної Ради, яку займає Хлапук, належить до посад патронатної служби відповідно до ст. 92 Закону України «Про державну службу». А посада, на яку його «проштовхують» (заступника Керівника Апарату), відноситься до категорії «Б». Однією з головних кваліфікаційних умов на зайняття посад даної категорії є досвід роботи на керівних посадах в органах державної влади (органах місцевого самоврядування). Саме цього керівного досвіду Максим Хлапук не має. Але як помічник Парубія він може відкривати ногою двері.

23 січня 2019 року Комітет з питань регламенту рекомендував Апарату ВРУ утриматися від затвердження проектів посадових інструкцій та спеціальних вимог до професійної компетентності до посад заступників Керівника Апарату Верховної Ради України, керівників головних управлінь Апарату Верховної Ради України, що належать до посад категорії «Б», без погодження Комітетом, а також утриматися від проведення конкурсів на зайняття відповідних вакантних посад.

Рішеннями профільних Комітетів Верховної Ради України було відзначено, що неприпустимо прирівнювати досвід роботи на посаді керівника або заступника патронатної служби у державному органі до досвіду роботу на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Але 30 січня 2019 року розпорядженнями першого заступника Керівника Апарату Петра Боднара було затверджено посадову інструкцію заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керівника Головного організаційного управління (№ 137-к) та оголошено конкурс на зайняття вакантної посади заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керівника Головного організаційного управління (№ 138-к), якими сформовані вимоги під визначеного керівництвом «переможця».

Подібні дії не лише порушують норми законодавства, руйнують запроваджені підходи прозорості і рівності конкурсантів, але й містять корупційні ознаки.

Вседозволеність та маніпуляції “команди Парубія” заважає приходу на керівні посади держави професійних кадрів, здатних на впровадження змін, за які українці боролися під час Революції Гідності.

Не можна допустити торжества корупційної змови між Головою Верховної Ради України Андрієм Парубієм, виконуючим обов’язки Керівника Апарату Верховної Ради України Петром Боднаром, першим заступником Керівника Апарату Верховної Ради України Володимиром Слишинським.

Потрібно упередити неправомірне втручання у конкурсний відбір на посаду заступника Керівника Апарату – керівника Головного організаційного управління Апарату Верховної Ради України та тиск на конкурсну комісію з метою призначення на цю посаду Максима Хлапука. На це мають бути спрямовані зусилля громадськості. Ситуація потребує також пильної уваги НАБУ, Генеральної прокуратури України, Національного агентства з питань державної служби України.

Вікторія ТВЕРСЬКА