Олександр Федоренко: "Занадто скромний бюджет не дозволить зробити суттєвий прорив вперед"

Цього року райони столиці були усунуті міською адміністрацією Черновецького від участі в бюджетному процесі. Районні фінансові управління чекали контрольних показників до середини лютого. Бюджетний процес у місті закінчився лише в другій половині березня, коли бюджети районів вже були затверджені на сесіях райрад. Чотири райони: Солом'янський, Дарницький, Святошинський і Шевченківський отримали суттєві мінуси по своїм бюджетам, жодної копійки з муніципальних доплат у них не закладено. Показово, що це саме ті райони, які виступали категорично проти політики чинного мера та ініціювали нараду у Президента України, на якій Віктор Ющенко закликав міське керівництво переглянути свою позицію щодо районних бюджетів. Представники Черновецького завірили учасників наради, що виконають вказівку Президента, надали нові бюджетні показники. Однак на сесії Київради був прийнятий інший бюджет міста, відмінний від обіцяного. Про це спілкуємось із заступником голови Шевченківської районної ради у місті Києві (фракція БЮТ) Олександром Федоренком.

- Чи достатніми є видатки обсягом 630 мільйонів гривень для бюджету Шевченківського району?

Бюджетний процес зараз широко обговорюється у всіх засобах масової інформації. На жаль, сьогодні київська міська влада веде боротьбу з районами міста Києва. Якщо вона не змогла ліквідувати їх взагалі, то зараз застосовує важелі впливу по урізанню бюджетного фінансування. Головний фінансовий документ Шевченківського району одностайно підтримала районна фракція БЮТ. Зокрема, на фінансування по галузі „Освіта" виділено близько 264 млн. грн. Більшість цих коштів буде витрачено на виплату заробітної плати (123,8 млн.), на нарахування по зарплаті (45,4 млн.), на продукти харчування (18,5 млн.), на оплату комунальних послуг (25,4 млн.) тощо.

Іншим пріоритетом в районі залишається соціальний захист населення. Видатки за цією статтею в 2009 р. складуть 18 млн. грн. На утримання двох територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів, одиноких непрацездатних та інших малозабезпечених громадян буде спрямовано 8 млн.грн. Ще 4,3 млн. грн. заплановано витратити на заходи по районній соціальній програмі „Турбота". На молодіжні програми буде спрямовано 1,3 млн. грн., на оздоровлення дітей - 1,1 млн. грн., на підтримку діяльності КП "Централізована система дитячо-юнацьких клубів "Дитячі мрії" - 2,5 млн. грн. У сферу житлового господарства в 2009 р. буде спрямовано 37,2 млн. грн. Благоустрій території буде профінансовано на суму 23,5 млн. грн., у тому числі 15 млн. грн. на підтримку шляхово-дорожньої мережі району та 8 млн. - на утримання зелених насаджень. Культурно-мистецькій галузі виділено 28,2 млн. грн. Переважна частина цих коштів піде на підтримку бібліотек та шкіл естетичного виховання.

Звичайно, можна констатувати, що бюджет, прийнятий Київрадою, не задовольняє повною мірою потреб Шевченківського району. Є дефіцит коштів, завищена база розрахунку цього бюджету. Вважалося, що надходження залишаться на рівні минулого року. Однак ми всі розуміємо, що зараз економічна криза, навіть надходження від податку на доходи фізичних осіб будуть меншими. Ми налаштовані серйозно і зараз готуються судові позови щодо визнання міського бюджету незаконним. Однозначно можу сказати, що цих коштів не вистачить на фінансування всіх програм та видатків Шевченківського району.

- Який сьогодні дефіцит бюджету?

Виходячи з розрахунків нашого фінансового управління, нам не вистачає близько 139 мільйонів гривень. Натомість торік бюджет району складав понад 740 мільйонів гривень і ще збільшувався на 200 мільйонів. Нагадаю, що Шевченківській район у 2008 році мав рекордний бюджет - більше 820 млн. грн., крім того, кожну п'яту гривню до міського бюджету давав теж він.

- Чи може за таких умов район зберігати лідерство за показниками розвитку?

Брак бюджетного фінансування не дозволить нам рухатися вперед, робити більше, як ми планували. Шкода, але всі програми доведеться суттєво скоротити. Приміром, будівництво дитячих дошкільних центрів: ми передбачали звести близько 10 таких об'єктів, але тепер доведеться відмовитися від такої перспективи і збудувати лише два. Занадто скромний бюджет не дозволить зробити суттєвий прорив вперед. Але, щоб мати можливість виплачувати людям зарплати та реалізовувати соціальні програми, районна рада ухвалила власний фінансовий документ. При цьому, незважаючи на несприятливі фактори, ми будемо намагатись забезпечити оптимальне фінансування базових галузей господарства

- Чи можете ви підтвердити або спростувати інформацію про те, що Шевченківський район разом з чотирма іншими районами столиці таким урізаним бюджетом зрештою покараний за непокору міському голові?

Ви знаєте, що наш район виділяється серед інших саме тим, що ми відстоюємо права місцевого самоврядування. Торік був проведений районний референдум щодо недопущення ліквідації району. І тоді вдалося досягли своєї мети - зараз це питання навіть не порушується.

На сьогодні ухвалено рішення про ще один референдум, який буде проведено 17 травня. На обговорення виноситься три питання, зокрема, чи підтримують кияни запровадження платної медицини; чи підтримують підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги без підвищення їх якості; а також - чи згодні городяни провести загальноміський референдум щодо висловлення недовіри чинному міському голові.

- Власне, про висловлення недовіри Черновецькому. Наскільки мені відомо це рішення Шевченківським районом було ухвалено ще у лютому, вас у цьому питанні підтримали й інші райони. Чи змінилося щось після наради у Президента, ініціатором якої теж був ваш район?

Рішення про проведення референдуму було ухвалено на останній сесії районної ради, а на передостанній Шевченківська районна рада висловила недовіру Черновецькому як меру. Ми розуміємо, що це радше рішення політичне. Але разом з тим, це показник ставлення нашої Ради до міського голови, його ініціатив. Після цього, дійсно, була зустріч у Президента. Ми сподівалися, що така нарада забезпечить нормальну конструктивну співпрацю. Але домовленості, яких було досягнуто на нараді, не виконані. Через декілька днів був ухвалений міській бюджет, і нам скоротили бюджетні кошти. Тобто, співпраці ніякої немає і ми були вимушені прийняти рішення щодо проведення референдуму, про який я вже згадував.

- Як Пилипишин буде долати нову проблему з наповненням бюджету?

Загалом ми збираємося коригувати міський бюджет через суд. Це позиція усього депутатського корпусу. Питання не у підтримці Пилипишина, як представника певної політичної сили. Ми просто не можемо бути заручниками його боротьби з мером. Але ставлення до ініціатив мера однозначне, як у Віктора Пилипишина, так і у нашої політичної сили. У цьому питанні наші погляди збігаються, оскільки політика мера не влаштовує як політичну силу БЮТ, так і блок Литвина. Зрештою вона не влаштовує й представників інших партій та блоків, а найбільше від такої політики страждають кияни.

Спілкувалася Оксана ЩЕРБАК

- Мапа сайту
- Для друку

Телекритика

Правдошукач

Код кнопки:

Друзі:

Родинний сайт Букетів

protuvsih.com.ua

(*)
Останнє оновлення:
May 24. 2018 13:42:37
Powered by CMSimple