12.12.2008. У Черновецького обгрунтували підвищення тарифів на проїзд в комунальному транспорті

На інформаційний запит газети "Правдошукач" до Київського міського голови Леоніда Черновецького прийшла відповідь № 09050/3-3475 від 8.12.2008 від начальника Головного управління з питань цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) В. Яструбинського стосовно економічного обгрунтування тарифів на послуги з перевезення пасажирів міськими видами транспорту.

Завантажити документ (PDF, 3.4 Mb)

Прохання до експертів, які ознайомляться з цим документом і матимуть будь-які коментарі, розповісти редакції свої міркування. До аналізу цього документу треба залучити якомога більше компетентних і об'єктивних спеціалістів!

Тарифи на послуги з перевезення пасажирів міськими видами транспорту, що працюють у звичайному режимі руху, встановлені розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 07.03.2000 № 326 "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів та багажу і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті" і діють з 19 березня 2000 року в розмірі 50 копійок за 1 поїздку.

За період дії цих тарифів в країні і місті змінились економічні умови, внаслідок чого надання послуг з перевезення пасажирів стало збитковим.

Так, індекс цін виробників промислової продукції в країні за 2000 -10 місяців поточного року становить 368,5 відс, мінімальна заробітна плата збільшилась в 7,4 разів, середньомісячна заробітна плата - в 7,7 разів, пенсія - в 8,1 рази, стипендія студентів вищих навчальних закладів - у 10,6 разів, вартість дизельного палива - в 4,5 рази, вартість прокату чорних металів - в 5,0 разів тощо (динаміка зміни цін додається).

Враховуючи, що діючі тарифи не покривають витрат підприємств транспорту, збитки підприємств покриваються за рахунок бюджетних асигнувань. При цьому, фінансування експлуатаційної діяльності комунальних підприємств транспорту збільшено в 6,3 рази з 96,4 млн. грн. у 2000 році до 609,3 млн. грн. в поточному році - замість спрямування вказаних коштів на розвиток (придбання та модернізацію рухомого складу, будівництво нових ліній тощо) і подальше збільшення навантаження на міський бюджет є соціально невиправданим.
Враховуючи вищезазначене, з 04.11.2008 згідно з розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) від 30.10.2008 №1490 "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху", яке зареєстроване у Головному управлінні юстиції в м. Києві 03.11.2008 за № 26/792 та оприлюднене в газеті "Хрещатик" 04.11.2008, підвищено тарифи на перевезення пасажирів у метрополітені до 2,00 грн., в наземних видах транспорту до 1,50 грн., а при придбанні разових квитків в рухомому складі -до 2,00 грн., що дозволить забезпечити сталу роботу підприємств транспортної галузі, створить умови для зростання заробітної плати їх працівникам, покращить якість наданих послуг тощо.

Інформація щодо основних показників фінансово-економічної діяльності, розрахунки тарифів та очікувані доходи КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс" додаються.

Звертаємо Вашу увагу на той факт, що у додатках 3 та 6 наведено розрахунок середнього тарифу на проїзд у метрополітені та наземних видах транспорту, які становлять відповідно 1,58 грн. та 1,62 грн.

Разом з тим, одночасно із підвищенням разової вартості поїздки у міському пасажирському транспорті було значно розширено кількість проїзних квитків, розрахованих із застосуванням значних знижок для соціального захисту пасажирів, які постійно користуються транспортом. Крім того, введено проїзні на рік, в яких збережено вартість однієї поїздки 0,50 грн. - на проїзд у метрополітені, а у наземних видах транспорту - ще менше.

Таким чином, виходячи із прогнозних обсягів реалізованих проїзних квитків середній дохід від перевезення одного платного пасажира, перевезеного КП "Київський метрополітен", становить 0,97 грн., а перевезеного КП "Київпастранс" - 0,52 грн. при середніх тарифах 1,58 грн. та 1,62 грн. відповідно (додатки 4 та 7).

Слід зазначити, що підвищення тарифів в 3-4 рази не може не викликати соціальну напругу серед киян, але запровадження пільгових умов перевезення шляхом надання знижок в проїзних квитках дозволить не допустити погіршення життєвого рівня киян. До того ж, питома вага вартості 1 поїздки в мінімальній заробітній платі з 2000 року, коли було запроваджено тарифи в розмірі 0,50 грн., зменшено з 0,68 відс. до 0,35 відс, а у середньомісячній заробітній платі, що діє у столиці, - відповідно з 0,1 відс. до 0,06 відс.

Київська міська державна адміністрація звертає увагу, що рівень тарифів на перевезення пасажирів по країні становить від 0,50 грн. до 1,75 грн. При цьому, середня заробітна плата у Києві, яка займає найбільшу питому вагу у собівартості, значно перевищує цей показник у регіонах. Так, наприклад, у Тернополі, де середня заробітна плата в 2,3 рази нижча від столичної, тарифи на проїзд у автобусах встановлені 1,25-1,50 грн., а в цілому по країні в 17 обласних центрах тарифи на перевезення пасажирів встановлені на рівні 1,00 грн. і вище, що свідчить про об'єктивне підґрунтя щодо збільшення цих тарифів у столиці (дані моніторингу Державної інспекції з контролю за цінами додаються).

Також слід зазначити, що у Харкові, де тариф на проїзд у метрополітені діє в розмірі 0,75 грн., місцевими органами влади розглядаються розрахунки щодо підвищення тарифів до 1,90 грн.

Додатково повідомляємо, що проїзд пільгових категорій громадян, яких біля 600 тис. осіб, відповідно до чинного законодавства залишається безоплатним, а вартість проїзних квитків для студентів вищих навчальних закладів І - IV рівнів акредитації та учнів професійно-технічних навчальних закладів очної форми навчання встановлена на рівні 50 % від вартості проїзних квитків для громадян, а для учнів шкіл очної форми навчання - на рівні 25 %.

Крім того, на виконання рішення Київської міської ради від 30.09.2008 №377/377 "Про додатковий соціальний захист окремих верств населення міста Києва" окремим соціально незахищеним верствам населення будуть надаватися додаткові пільги. Так, наприклад:

- працівникам галузі освіти та культури, охорони здоров'я та інших
бюджетних установ, середньомісячний сукупний доход яких за останній місяць, що передує придбанню проїзного квитка, не перевищує двократного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, надаватиметься можливість придбання річних проїзних квитків на один-два види комунального транспорту - з відстрочкою платежу на квартал, на три-чотири види
транспорту - з відстрочкою на півроку;

- одиноким матерям та сім'ям, які втратили годувальника, - за 50
відсотків з вартості квитка на рік на два види комунального транспорту (один з яких метрополітен);

- малозабезпеченим багатодітним сім'ям, які виховують трьох і більше
дітей, малозабезпеченим сім'ям, непрацюючим працездатним особам, які доглядають за інвалідом І групи або 80-річною особою, та непрацюючим особам, які надають соціальні послуги, проїзний квиток на рік надаватиметься безоплатно.

Також проїзд пенсіонерів, яким на загальнодержавному рівні не встановлені пільги на безоплатний проїзд в метрополітені, безкоштовний.

Щодо тарифів на житлово-комунальні послуги для населення повідомляємо, що зазначені тарифи залишаються незмінними з 01.12.2006 року по теперішній час.

Додаток на 9 арк. в 1 прим.

СПИСОК ДОДАТКІВ

1. Динаміка зміни окремих економічних показників за 2000- 2008 роки
2. Інформація про основні показники фінансово-господарської діяльності КП "Київський метрополітен" за 2000-2009 роки
3. РОЗРАХУНОК ТАРИФУ на проїзд у метрополітені на 2008 рік
4. Розрахунок середньої вартості поїздки одного платного пасажира, перевезеного КП "Київський метрополітен"
5. Інформація про основні показники фінансово-господарської діяльності КП "Київпастранс" у звичайному режимі руху
6. Планові фінансові показники діяльності КП "Київпастранс" по звичайному режиму руху на 2008р.
7. Розрахунок очікуваних доходів КП "Київпастранс" виходячи із фактичних обсягів реалізації жетонів та проїзних квитків за новими тарифами
8. Дані моніторингу тарифів на перевезення пасажирів автобусами, що працюють у звичайному режимі руху, в порівнянні із середньою заробітною платою по Україні

- Мапа сайту
- Для друку

Телекритика

Правдошукач

Код кнопки:

Друзі:

Родинний сайт Букетів

protuvsih.com.ua

(*)
Останнє оновлення:
April 27. 2017 11:13:01
Powered by CMSimple